Techniki zwiększania zainteresowania na spotkaniach

Wzbudzenie ciekowości i zaintrygowania wśród klientów czy kontrahentów na spotkaniach biznesowych bywa czasem nie lada wyzwaniem, dlatego właśnie powstał dzisiejszy artykuł odnośnie technik angażowania w rozmowę swoich słuchaczy. Nie wystarczy sama dyskusja i mocne argumenty, ponieważ trzeba również wykazać się sprytem i pewnymi umiejętnościami, o których wspominamy poniżej. Zatem zapraszamy do czytania i zachęcamy do wypróbowania naszych sposobów na maksimum zainteresowania podczas spotkania.

Odpowiedni głos

Zacznijmy od Twojego głosu, który na pewno nie powinien i nie może być zmęczony, cichy i niewyraźny. Przemowa, którą masz zamiar wygłosić na spotkaniu albo dyskusja jaką chcesz poruszyć z poszczególnymi osobami powinny być prowadzone w sposób interesujący, ale teraz pytanie co to oznacza? Naszym zdaniem, jak i wielu specjalistów w dziedzinie oratorstwa konieczne jest posiadanie tej umiejętności mówienia, gdzie pozostali przede wszystkim rozumieją to, co do nich mówisz, a także odczuwali te same emocje co Ty. To bardzo ważne, bo w przeciwnym razie szanse na zainteresowanie publiczności maleje, a Twój cel staje się coraz bardziej oddalony.

Zatem Twój ton głosu, jak i barwa powinny być wyraźne, głośne i elastyczne, aby móc dopasować je do poszczególnych sytuacji i odczuć, które chcesz wywołać. Modulacja głosem jest bardzo ważna, tak samo jak równomierne mówienie i wyraźne akcentowanie, co pozwala słuchaczom na utrzymanie swojej uwagi przez cały czas prezentowania się mówcy. Wszystkie te cechy będą Ci potrzebne, dzięki czemu przytoczone przez Ciebie argumenty będą brzmiały jeszcze lepiej i skuteczniej.

Grafika pierwszym kontaktem

Jednak mimo świetnie wytrenowanej mowy i sposobu mówienia, najlepiej sprawdzają się wszelkiego rodzaju grafiki, które od razu przyciągają wzrok. Twoi odbiorcy najpierw wykorzystają swój wzrok, by dopiero następnie zacząć Cię słuchać, a zatem niezbędna podczas spotkania może być tablica magnetyczna. Posiada ona wszechstronne zastosowanie, ponieważ można na niej swobodnie pisać, jak i przyczepiać różne materiały za pomocą magnesu. Oba rozwiązania można stosować oddzielnie lub łącznie, a zależy to głównie od Twoich zasobów materiałów pomocniczych oraz pomysłu na ich przedstawienie.

Obraz w różnej postaci interesuje najbardziej, a udowadniają to poszczególne badania. Możesz sam stworzyć na bieżąco podczas spotkania grafiki w formie tabelek, wykresów i diagramów, które najlepiej potrafią zobrazować niektóre kwestie. Czasami nawet to wyraża więcej niż wygłoszona kilkudziesięciominutowa mowa. Wystarczą przecież zwykłe kolorowe mazaki oraz ewentualne wydrukowane materiały, by Twoja prezentacja była znacznie ciekawsza i bardziej zrozumiała dla widzów.

Pytanie do publiczności

Poza Twoimi staraniami trzeba równie mocno zaangażować słuchaczy w interakcję z Tobą, by się nie nudzili, a przede wszystkim wczuli w klimat całego spotkania. To istotne, ze względu na późniejszy efekt, który pragniesz uzyskać. Przydatne w tym celu okazują się między innymi pytania do publiczności, a zatem zadawanie pytań zarówno tych retorycznych dla zwiększenia świadomości klientów, jak i zwykłych pytań, by poznać opinie, sprawdzić czy inni słuchali z uwagą lub po prostu rozpocząć z nimi wcześniej zaplanowaną dyskusję.

Równie dobrym rozwiązaniem jest opracowanie ćwiczeń i innych form interakcji, choć właśnie zależy to od rodzaju spotkania i jego celu. Wszystko to jednak możesz wykorzystać gdziekolwiek, a na pewno nie pożałujesz. Zainteresowanie odbiorców jest bardzo trudnym zadaniem, lecz nie niemożliwym.

Pin It

Komentowanie zakończone.