Ankieta audytoryjna

Ankieta audytoryjna

Ankieta audytoryjna jest odmianą ankiety wypełnianej samodzielnie przez respondentów. Zwykle są oni zebrani w tym samym pomieszczeniu, a badanie jest nadzorowane przez badacza. Rola badacza sprowadza...
Relacja ankieter-respondent

Relacja ankieter-respondent

Przeprowadzenie badań społecznych wymaga wzajemnego komunikowania się pomiędzy badaczem a badanym. W sytuacji np. wywiadu kwestionariuszowego, a więc kiedy możliwa jest wymiana informacji pomiędzy pr...

Jak napisać ankietę?

Na skróty: Wskazówki · Układ · 1. Część adresowo-tytułowa · 2. Część merytoryczna (zestaw pytań) · 3. Część metryczkowa · Ankieta krok po kroku – proces powstawania ...

Ankieta pocztowa

Ankieta pocztowa jest jedną z technik badań ankietowych. Chociaż można odnieść wrażenie, że czasy świetności ma już za sobą, to nadal do niewątpliwych zalet ankiety pocztowej należą niskie koszty bad...

Instrukcja kodowa

Zanim wyniki badania zostaną poddane analizie, należy wprowadzić dane, a to jest możliwe po właściwym zakodowaniu odpowiedzi, tzn. każdej z nich przyporządkowuje się jakiś symbol (najczęściej określo...

Badania pilotażowe

Badania pilotażowe, inaczej nazywane badaniami próbnymi, przeprowadzane są po to, aby przetestować czy badanie właściwe będzie przebiegać zgodnie z założeniami i pozwoli uzyskać określone dane. Spraw...