Gra edukacyjna Jo pomoże w nauce

“Jo’s Legacy” to gra edukacyjna napisana przez studentów Politechniki Łódzkiej. Aplikacja wiąże losy wirtualnej postaci z wynikami osiąganymi przez uczącego się gracza. Do gry można wprowadzać własne materiały do nauki, tworzyć do nich testy i egzaminy.

“Nasza aplikacja zyskała dodatkowych odbiorców np. nauczycieli w szkole, którzy dzięki niej mogliby w ciekawy sposób przedstawiać wiedzę swoim uczniom, czy pracodawców, którzy mogliby stworzyć w jakiś inny sposób materiały szkoleniowe. W procesie nauki gracz najpierw wybiera historię w tle (backstory), a następnie rozdział, z którego chce się uczyć – tłumaczy przyszły informatyk, Damian Guziak. Razem z drugą autorką gry, studentką matematyki Justyną Tyran, studiuje on na wydziale Fizyki Technicznej, Informatyki i Matematyki Stosowanej PŁ.

Gracz ma kilka możliwości – może ratować świat, budować miasto alb być sławnym fryzjerem. W te wszystkie role wciela się Jo. Po wybraniu historii będzie się zmieniać otoczka fabularna, grafika w grze, zdarzenia w grze oraz wirtualne przedmioty jakie będzie można zdobywać poprzez naukę.

“Dzięki tym różnym scenariuszom możemy trafiać do różnych osób w różnym wieku. Wybór historii w tle ma spersonalizować grę do oczekiwań gracza” – mówi Guziak. – “A dlaczego Jo’s Legacy? Jo jest pierwszą postacią, jaką poznaje gracz. Jego miejsce będą zajmować kolejni. Będą otrzymywać to, co zdobył ich prekursor – Jo. Tak więc jego dziedzictwo będzie przekazywane niczym wiedza.”

Autorzy tej gry (jako zespół “Nonsmokers”) pokonali kilkanaście zespołów z całej Polski i zajęli drugie miejsce w konkursie ABB IT Challenge organizowany przez Centrum Systemów Informatycznych ABB. Ważna jest w nim umiejętność pracy zespołowej, innowacyjny pomysł oraz projekt rozwiązania odpowiadającego na realne potrzeby ludzi i zaprezentowanie planu na wprowadzenie pomysłu w życie. Prezentacja oraz rozmowa z jury odbywa się w języku angielskim.

W 9. edycji konkursu ABB IT Challenge zwyciężył zespół “EllEd” z Uniwersytetu Gdańskiego i Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, w składzie: Agnieszka Kolasińska, Kamil Pociot.

Trzecie miejsce zajęli Natalia Rompska i Kacper Żuk z drużyny “Akedu” z Akademia Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Na czwartej pozycji uplasował się “Progress Bear” z Uniwersytetu Jagiellońskiego – zespół tworzyli Olga Wojnarowska i Artem Shubovych.

PAP – Nauka w Polsce

Pin It

Komentowanie zakończone.