Content marketing – co to właściwie jest

„Content is king” – hasło, które od pewnego czasu w świecie marketingu robi ogromną karierę. Promowanie swojej firmy, wykorzystując do tego najpotężniejsze narzędzie, jakim jest treść, spowodowało, że content marketing jest obecnie jedną z najskuteczniejszych strategii marketingowych wykorzystywanych przez przedsiębiorców.

Content marketing, czyli marketing treści

Większości nie trzeba tłumaczyć, czym jest content marketing, jednak są tacy, którzy być może spotkali się z tym pojęciem, jednak nie zostało im ono solidnie wytłumaczone, a powinno, gdyż jest to jeden z większych trendów marketingowych.

Content marketing to strategia, polegająca na pozyskiwaniu klientów, budowaniu pozytywnego wizerunku firmy oraz zaufania wśród swoich odbiorców poprzez wykorzystywanie wartościowych, wysokiej jakości treści.

W centrum marketingu treści, jak sama nazwa wskazuje, znajduje się treść, która musi przykuwać uwagę, interesować, inspirować i wnosić coś nowego do zasobów wiedzy jej odbiorców.

Dlaczego właściwie treść?

Pomiędzy sprzedawcą i klientem istnieje, a na pewno istnieć powinien, pewnego rodzaju dialog. Jest przecież nadawca komunikatu i jego odbiorca, a każdy z nich ma pewne oczekiwania i intencje.  Decydując się na branże sprzedażową czy też świadczenie innego rodzaju usług, musimy mieć świadomość, iż będziemy zmuszeni pokonać niemałą konkurencję, będziemy musieli naszych potencjalnych klientów zaskoczyć czymś wyjątkowym, zaoferować  im coś, czego nie otrzymają od innych firm. Nie każdego klienta można „przekupić” rabatami, promocjami i bonami zakupowymi, każdego jednak można do siebie przekonać profesjonalizmem, zaangażowaniem i wiedzą.

Content marketing doskonale sprawdza się w budowaniu relacji pomiędzy sprzedawcą, a klientem. Poprzez wartościowe treści kreujemy swój wizerunek eksperta, promujemy swoją markę i produkty nienachalną reklamą, a podkreślając ich zalety i korzyści. Firmy wykorzystujące tę strategię są zgodne co do tego, że zwiększa ona ruch na stronie, jak również przynosi większe zyski i tym samym podnosi sprzedaż.

Zaufać ekspertom, czyli kto tworzy dobry content

Brak umiejętności pisania, dobierania słów i tworzenia ciekawych tekstów nie jest jeszcze barierą nie do pokonania, uniemożliwiającą wdrożenie content marketingu do swoich działań. Każdy przecież jest dobry w tym, czym się zajmuje, a zatem  jeżeli jesteś architektem wnętrz, nie musisz być dobrym copywriterem. Są eksperci od tworzenia dobrego contentu, a nawet firmy i agencje, takie jak np. Think Kong, które zajmują się pisaniem tekstów dla firm mających na celu realizowanie ich celów biznesowych. Ich narzędziem pracy jest słowo, robią to na co dzień, wiedzą, jak się z nim obchodzić, jak przy jego pomocy przekazać wartościową i interesującą treść. „Content is King”, a im lepiej jest tworzony, tym większą przewagę ma jego nadawca.

Pin It

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *